18 sierpnia lokomotywa o wadze ponad 116 ton sprawdziła nowo wybudowane wiadukty kolejowe nad drogami wojewódzkimi nr 224 i 211 w Kartuzach, na trasie nowego odcinka linii kolejowej nr 214 Somonino - Kartuzy.
- Na obiektach przeprowadzono próbne obciążenia. Wiadukty próby przeszły pomyślnie i zapewniają bezpieczny przejazd pociągów - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Na nowej łącznicy o długości ponad 3 kilometrów kontynuowane będą prace związane z podbiciem i profilowaniem toru oraz prace okołotorowe. Nowy odcinek linii nr 214 umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta, bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży.
Postępują prace związane z modernizacją stacji Kartuzy
Powstaje nowy układ torowy. Gotowa jest konstrukcja peronu nr 1, a na peronie nr 2 prowadzone są prace wykończeniowe.
- Jeszcze w sierpniu zamontowana zostanie wiata peronowa oraz nowe ławki - kontynuuje rzecznik. - Wygodny dostęp na perony osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewnią pochylnie. Będzie jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie typu LED oraz nowe oznakowanie i gabloty informacyjne na rozkłady jazdy i ważne informacje dla pasażerów. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstaną ścieżki naprowadzające. Zamontowane zostaną stojaki rowerowe. Udostępnienie nowych peronów podróżnym planowane jest w listopadzie br.
W Dzierżążnie podróżni korzystają już z przebudowanego peronu wyspowego
Nowy dodatkowy tor, który zostanie udostępniony w listopadzie br., poprawi przepustowość na trasie. Koszt prac w ramach zadania "Odcinek D - Roboty budowlane na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz - Kartuzy" to blisko 180 mln zł. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na marzec 2024 r.
Szybciej i wygodniej z Bydgoszczy do Trójmiasta
Modernizacja trasy z Glincza do Kartuz to część projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto".
- Inwestycja poprawi połączenia pasażerskie Kaszub z Trójmiastem i Bydgoszczą - kontynuuje Przemysław Zieliński. - Umożliwi przewoźnikom przygotowanie lepszej oferty w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych. Przyczyni się do lepszego skomunikowania z innymi środkami transportu. Dobudowa torów oraz elektryfikacja poprawi przepustowość linii, po której będzie mogło kursować więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Inwestycja poprawi też warunki przewozu towarów do portu w Gdyni, zwiększy jego potencjał, co przełoży się na rozwój gospodarki Trójmiasta i całego regionu.
Jak dodaje rzecznik PKP PLK, realizacja prac budowlanych na linii nr 201 zaplanowana jest na lata 2024-2028. Na liniach stycznych - na tzw. bajpasie kartuskim oraz na linii nr 229 Glincz - Kartuzy wraz z budową nowego odcinka linii nr 214 w obrębie stacji Kartuzy – prace rozpoczęły się w 2021 r.
Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?