Wiemy już, że przetarg na bajpas kartuski zostanie powtórzony w kwietniu i jak zapewniają kolejarze realizacja inwestycji, która stanowić będzie objazd na czas elektryfikacji i budowy drugiego toru na linii 201 Gdynia-Kościerzyna-Maksymilianowo, jest niezagrożona.
Przypomnijmy, na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na liniach kolejowych nr 234 Kokoszki–Stara Piła oraz 229 Stara Piła – Glincz PKP PLK zarezerwowały pierwotnie 216 milionów złotych. Pod koniec ub.r , gdy otwarto koperty w przetargu, na to zadanie okazało się, że najniższa z trzech złożonych przez potencjalnych wykonawców ofert jest wyższa od tej kwoty o ponad... 60 mln zł. Pozostałe wynosiły 370 i 413 mln. Wobec tego znacznego przekroczenia budżetu PKP PLK unieważniło postępowanie.
Bajpas kartuski będzie gotowy przed rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Dojazd koleją z Kartuz do stolicy województwa będzie utrzymany. Powstanie bajpasu stworzy nowe możliwości pasażerskiej komunikacji kolejowej dla powiatu kartuskiego - zaznacza Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.
I dodaje: Zgodnie z porozumieniem Pomorska Kolej Metropolitalna S.A (przy współpracy z miastem Gdańsk) odbuduje około 1,5 km toru linii nr 234 między stacjami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek.
Nad wspomnianym odcinkiem bajpasu: Gdańsk Kokoszki-Gdańsk Kiełpinek, za który odpowiada PKM, kończą się prace koncepcyjne. W najbliższych miesiącach zostanie ogłoszony przetarg na jego wykonawcę.
Całość bajpasu kartuskiego ma być gotowa w 2022 roku.
Jak informuje PKP PLK już w marcu ogłoszony zostanie natomiast pierwszy z przetargów na roboty budowlane w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz-Trójmiasto".
- Kontrakt dotyczy linii nr 229 na odcinku Glincz - Kartuzy wraz ze stacją Kartuzy i budową nowej łącznicy linii 214 z linią 229 w Kartuzach o długości około 3,2 km. Termin zakończenia kontraktu to I połowa 2023 r.
Pozostałe kontrakty na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu na linii kolejowej nr 201 odcinek Maksymilianowo-Kościerzyna-Gdynia Główna oraz na linii kolejowej nr 214 Somonino-Kartuzy planowane są do realizacji w latach 2022-2025 - podkreśla Przemysław Zieliński.
Równolegle do elektryfikacji linii 201, analogiczny proces będzie prowadzony na bazowej linii PKM nr 248 na trasie: Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk Osowa.
Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:
WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:
- Tego NIE MOŻESZ robić w samochodzie, bo dostaniesz mandat
- Niebezpieczne drogi krajowe na Pomorzu. Warto to wiedzieć!
- TOP 10 aplikacji dla kierowcy. Warto to sprawdzić!
- PRAWO JAZDY do wymiany. Ile to kosztuje?
- OC na Pomorzu najdroższe w Polsce! Od czego zależy składka?
- [QUIZ] Czy wiesz, co oznaczają kontrolki w samochodzie?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?