Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii 201 Kościerzyna - Gdynia. Roboty wstrzymane przez zimę, a pasażerów wożą autobusy

(J.S.)
W związku z modernizacją linii 201 z Gdyni do Kościerzyny trwają okresowe zawieszenia linii kolejowej - od 12 marca wprowadzono komunikację zastępczą między Somoninem a Żukowem Wschodnim. Od 14 kwietnia odcinek pokonywany komunikacją zastępczą wydłuży się od Somonina do Gdańska Osowy. W tym okresie obowiązywać będzie tymczasowy rozkład jazdy. Podróż z Kościerzyny do Gdyni trwać będzie godzinę i 56 minut. Ten rozkład jazdy ważny będzie do 8 czerwca. Od 9 czerwca do 1 września wejdzie w życie kolejna wersja rozkładu jazdy.

Zawieszenie ruchu kolejowego miało służyć robotom na torowiskach. Ale - nic się nie dzieje, bo zima zaskoczyła także kolejarzy. Jest zbyt zimno, by rozpocząć prace na torowiskach.

>>> SPrawdź nowy rozkład Gdynia-Kościerzyna od 14.04.do 8.06.2013

- W tej chwili pociąg jedzie długo, a najgorsze są przesiadki do autobusu - narzeka pani Maria z Somonina. - Dojeżdżam do do pracy. Mam szczęście, bo teraz wyjeżdżam o godzinę później, a wracam o 19.30. To 12 godzin poza domem. Wiemy, że ten odcinek autobusowy będzie dłuższy od kwietnia i klniemy. Nie da się nic zrobić.
- Dobrze się jeździ, ja nie narzekam - mówi Kasia, która do Gdyni jeździ na praktyki szkolne. - Wolałabym pociągiem, byłoby wygodniej. Wyjeżdżam rano o godz. 7.30, wracam do Somonina po godzinie 19.
Denerwują się też kolejarze.
- Obecnie na remontowanym odcinku toczą się tylko drobne roboty związane z przegrupowywaniem materiałów budowlanych - przekazała Ewa Ginter-Symonowicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział w Gdańsku. - Przy tych temperaturach nie ma szans na wykonywanie robót torowych. Wykonawca śle raporty, że nie może realizować robót, bo nie sprzyja temu aura. Kolej jest bardzo złożonym organizmem - nie da się wprowadzać tu zmian z dnia na dzień. Ten remont był zaplanowany z dużym wyprzedzeniem - wykonawca w każdej chwili, gdy tylko pozwoli na to pogoda, może wejść na torowiska. Jest to zadanie bardzo trudne - logistycznie, jak i finansowo. Jakiekolwiek zmiany rozkładu jazdy pociągów powinny być publikowane na 40 dni przed wejściem w życie - to kwestia wydruku, poinformowania pasażerów.
Przyjęty harmonogram remontów zakładał rozpoczęcie robót w połowie marca. Wykonawca musi czekać na lepszą pogodę. Na pewno potem przyspieszy proces wykonywania robót, by do wakacji uporać się z najtrudniejszymi robotami i na czas lata uruchomić pociągi. Ale po wakacjach znowu będzie okres zwiększonych utrudnień, z zamknięciem linii włącznie.

>> O problemach na linii Kościerzyna-Gdynia pisaliśmy tu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kartuzy.naszemiasto.pl Nasze Miasto