Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Połączenia kolejowe wróciły. Znowu można pojechać pociągiem z Kartuz do Gdańska

Lucyna Puzdrowska
Lucyna Puzdrowska
Archiwum red.
W minioną niedzielę, 16 października, wszyscy chętni ponownie mogli z Kartuz wyruszyć pociągiem do Gdańska. Tymczasowy peron usytuowany jest przy skrzyżowaniu ulic Gdańskiej i Kościerskiej, w pobliżu Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach.

Od niedzieli, 16 października, wznowiony został ruch pociągów na trasie Gdańsk - Kartuzy. To efekt prac związanych z przebudową toru w rejonie przystanku Dzierżążno, posterunku odgałęźnego Glincz oraz na wjeździe do Kartuz.

Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe, sprawne i bezpieczne podróże zapewni również przebudowa 7 przepustów. Póki co, w Dzierżążnie podróżni wsiadają do pociągów z udostępnionej krawędzi nowego peronu wyspowego. Na przystanku kontynuowane są prace przy budowie dodatkowego toru, który poprawi przepustowość pociągów na tej trasie. Podróżni na stacji Kartuzy korzystają z tymczasowego peronu zlokalizowanego w sąsiedztwie przejazdu kolejowo - drogowego w ciągu ul. Gdańskiej.

Nadal prowadzone są prace przy przebudowie stacji Kartuzy

Wzmacniany jest grunt, powstaje nowe odwodnienie oraz zbiornik retencyjny. Docelowo podróżni skorzystają z dwóch peronów - nowego jednokrawędziowego oraz wydłużonego obecnego. Wygodny dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Będą wiaty, energooszczędne oświetlenie typu LED, nowe oznakowanie i gabloty informacyjne. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstaną ścieżki naprowadzające. Zaplanowano stojaki rowerowe.

W ramach budowy nowej łącznicy wykonano wykopy pod fundamenty wiaduktów kolejowych nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224, wraz z zabezpieczeniem w postaci ścianek szczelnych. Podłoże zostało wzmocnione kolumnami betonowymi oraz rozpoczęto zbrojenie fundamentów. Łącznica umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży.

Koszt inwestycji robót budowlanych na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz - Kartuzy, to blisko 180 mln zł netto. Zakończenie prac planowane jest do marca 2024 r.

Lepszy dostęp do kolei między Bydgoszczą a Trójmiastem

Modernizacja trasy z Glincza do Kartuz to część projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto". Efektem prac na linii nr 201 i liniach stycznych będzie lepsza oferta kolei w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych między Trójmiastem i Kaszubami a Bydgoszczą. Lepsze skomunikowanie z innymi środkami transportu zapewnią zwiększona częstotliwość i punktualność kursowania pociągów pasażerskich.

Pociągi pasażerskie pojadą szybciej, do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna i, odpowiednio, do 140 km/h oraz 100 km/h na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna. Lepsza przepustowość trasy pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewiezionych koleją. Realizacja prac budowlanych w ramach projektu zaplanowana jest na lata 2022-2027.

(Info: PKP PLK)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kartuzy.naszemiasto.pl Nasze Miasto