Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most kolejowy w Niestępowie już wyremontowany

Maciej Krajewski
Maciej Krajewski
Most w Niestępowie doczekał się nie tylko nowej farby...
Most w Niestępowie doczekał się nie tylko nowej farby... PKP PLK S.A.
Zakończył się remont mostu kolejowego w Niestępowie. Cały czas trwają prace na podobnym obiekcie w Rutkach. Ponad stuletnie mosty po odnowieniu mają zapewnić sprawne połączenie Kaszub z Trójmiastem.

PKP PLK S.A. ciągle pracuje nad przygotowaniem infrastruktury na trasie tzw. bajpasu kartuskiego. W ostatnich dniach przejawia się to m.in. remontem dwóch ponad 100-letnich mostów nad rzeką Radunią - w Niestępowie i Rutkach.

W tym pierwszym przypadku remont dobiegł już końca. Kompleksowo odnowiono obiekt, metalowe przęsło zakonserwowano i pomalowano, gotowy jest też tor. Na moście w Rutkach z kolei dotąd wymieniono wyeksploatowane elementy; na środkowym, kratowym przęśle, zabudowano konstrukcję, na której montowany będzie tor oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stalowej części obiektu. Jak zaznacza PKP PLK, mosty zapewnią sprawne i bezpieczne połączenie kolejowe Kaszub z Trójmiastem.

ZOBACZ TEŻ:
W Żukowie powstał kompleks szkoleniowy dla strażaków. Ale nie tylko oni na tym skorzystają

Trwają też prace przy peronach

Na trasie wykonane zostały również wszystkie prace związane ze wzmocnieniem podtorza i budową odwodnienia linii. Budowany jest nowy peron w Żukowie Zachodnim, a w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile prowadzone są prace przygotowawcze.

- Realizacja bajpasu kartuskiego zwiększy możliwości połączeń kolejowych w województwie pomorskim. Bajpas zapewni dojazd pociągami do Kartuz i okolic z Trójmiasta podczas modernizacji linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz - Trójmiasto. Inwestycja poprawi dostęp do kolei oraz umożliwi sprawne i wygodne, codzienne podróże do pracy czy szkoły - mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP PLK S.A.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest na czerwiec tego roku. Wartość inwestycji w ramach projektu pn. „Przygotowanie linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej” to 95,2 mln zł netto. Projekt ubiega się przy tym o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zukowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto