Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Już wiadomo kto wybuduje Obwodnicę Metropolitalną z obwodnicą Żukowa

Lucyna Puzdrowska
Lucyna Puzdrowska
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała dziś, że komisja przetargowa wybrała najkorzystniejsze oferty na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 - Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT). Oferty te złożyły Budimex (Zadanie nr 1) oraz konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (Zadanie nr 2).

Jak informuje GDDKiA, po przeanalizowaniu 22 ofert, które łącznie wpłynęły od firm i konsorcjów zainteresowanych realizacją dwóch zadań w ramach budowy drogi ekspresowej S6 OMT, wybrano dwie najkorzystniejsze.

Na zadanie nr 1, między węzłami Chwaszczyno i Żukowo, wybrano ofertę Budimexu za ponad 715 mln zł, a na zadanie nr 2, między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe (wraz z obwodnicą Żukowa), ofertę konsorcjum Mirbudu (lider) i Kobylarni (partner) za ok. 777 mln zł.

Obie oferty uwzględniają wydłużenie terminu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o 5 lat oraz skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące. Projektowanie i roboty budowlane potrwają 38 miesięcy bez przerw zimowych (w tym czasie, tylko w okresie robót, będą trzy przerwy zimowe - od 16 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe.

Droga ekspresowa S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa zadania realizacyjne:

1. Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;

2. Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina.

Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kartuzy.naszemiasto.pl Nasze Miasto