W ciepłe dni, gdy temperatura sięga powyżej 20 st. C, na odcinku od Somonina do Gołubia pociąg zwalnia do 30 km/h. Dyżurny ruchu ze stacji Somonino przed wpuszczeniem pociągu do Gołubia sprawdza temperaturę torów. To od tego pomiaru zależy, czy pociąg pojedzie wolniej czy szybciej.
- Dyżurny sprawdza temperaturę torów dla bezpieczeństwa pasażerów - podkreśla Ewa Ginter - Symonowicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział w Gdańsku. - Ograniczenia prędkości pociągu do 30 km/h wymaga technologia montażu torów bezstykowych.
Procedura ta wymaga, by po ułożeniu szyn w niskich temperaturach, dostosować ich długość w momencie, gdy temperatury powietrza osiągną optymalne wartości.Proces ten polega na skróceniu szyn i zespawaniu.
Aby wykonać te prace, wykonawca potrzebuje około 2 tygodni. Roboty będzie wykonywać głównie nocą, między godz. 22 a 3 nad ranem, ale może też w ciągu dnia wykorzystać przysługujące mu 2-3 godziny.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?