Opowiadała ona o swojej półrocznej eksperymentalnej pracy w w szkole – jak wyglądają zajęcia terapii językowej z wykorzystaniem glottodydaktyki, innowacyjnej metody przygotowania ucznia do nauki czytania i pisania, płynnego czytania ze zrozumieniem. Twórcą metody jest prof. Bronisław Rocławski z Uniwersytetu Gdańskiego. Obecnie jest ona stosowana najczęściej w przedszkolach. W Sierakowicach wykorzystano ją do terapii uczniów z kłopotami w czytaniu i pisaniu.
– Zaczęliśmy od spotkania informacyjnego z rodzicami – mówi Grażyna Paracka. – Potem były cotygodniowe zajęcia. Uczęszczało na nie 33 uczniów z klas I-III. I choć zajęcia zawsze odbywały się po lekcjach, trwały godzinę lekcyjną, uczniowie chętnie w nich uczestniczyli. W glottodydaktyce – ważna jest właściwa postawa logopedy – życzliwego opiekuna, który pozwala wejść dziecku na kolejne etapy rozwoju dopiero wówczas, gdy opanuje wcześniejsze umiejętności. Zajęcia prowadzone są na poziomie dostosowanym do konkretnego ucznia, w jego indywidualnym tempie. Glottodydaktyk traktuje ucznia podmiotowo, stawiając wielopłaszczyznową diagnozę rozwoju dziecka, począwszy od stanu sprawności komunikowania się, po stan rozwoju społeczno–emocjonalnego, zdrowia fizycznego. Na koniec roku szkolnego podopieczni Grażyny Parackiej wzięli udział w X już Konkursie Logopedycznym. Tym razem jego tytuł brzmiał „Piszę i odczytuję”. \Specjalna komisja oceniała stan zapisków uczniowskich z początku i końca roku szkolnego. Wyłoniona 13 laureatów, a każdy z nich otrzymał wakacyjny przewodnik po różnych krajach świata. – Uczniowie na wiele sposobów wyrażali swoją radość, że skończyły się ich problemy z nieczytelnymi zapiskami, że mogą samodzielnie czytać książki - dodaje Grażyna Paracka. – To dla mnie satysfakcja, a dla szkoły - ważne doświadczenie.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?