Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przywrócenie bezpośredniej obsługi klientów w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej w Kartuskiem

Lucyna Puzdrowska
Lucyna Puzdrowska
Zdjęcie ilustracyjne
Decyzją Zarządu Powiatu Kartuskiego od dnia 13 lipca wznowiono bezpośrednią obsługę klientów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie kartuskim.

Zaleca się jednak, aby w czasie trwania stanu epidemii korzystać z możliwości skorzystania z porady za pomocą środków komunikacji na odległość (telefon, e-mail, komunikator, wideorozmowa, inne).

Rejestracja do punktów odbywa się pod numerem telefonu 536 006 810 - czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8-12 lub przez e-mail: [email protected].

Osoby korzystające z pomocy prawnej lub poradnictwa obywatelskiego są zobowiązane do przestrzegania rygorów organizacyjno-sanitarnych:

1. osoby korzystające z porady i oczekujące na nią są zobowiązane do zakrywania ust i nosa maseczką oraz dezynfekcji rąk

2. osoby, które ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką, winny mieć nałożoną przyłbicę

3. przed wejściem do punktu należy zapoznać się z informacjami o obowiązku korzystania z płynu dezynfekcyjnego wraz z instrukcją prawidłowej dezynfekcji rąk, podstawowych informacji dotyczących możliwych sposobów zapobiegania zakażeniu COVID-19, numerów telefonów najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej, szpitalnego oddziału zakaźnego, infolinii NFZ oraz procedury postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia COVID-19

4. w lokalu podczas udzielania porady może znajdować się jedynie jedna osoba uprawniona - zdrowa, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną, która wcześniej umówiła się na wizytę

5. podczas wizyty w punkcie osoba uprawniona może korzystać jedynie z własnych niezbędnych jej przedmiotów piśmienniczych i papierniczych (tj. długopisy, notatniki)

6. czekając na wejście do punktu, w którym świadczona jest pomoc, należy zachować 2 metrowy dystans pomiędzy osobami oczekującymi.

Ponadto, od 13 lipca punkt nieodpłatnej pomocy prawnej w Żukowie zmienia siedzibę na salę warsztatową w Centrum Kultury w Żukowie przy ul. 3 Maja 9 B. Zmieniają się także godziny pracy punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Chmielnie. W poniedziałki punkt będzie czynny w godzinach 14-18.

Przypominamy

Z nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego mogą korzystać osoby, które nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku. Przed uzyskaniem pomocy, osoba uprawniona musi złożyć pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej:


Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

1) poinformowanie osoby uprawnionej, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub,

2)wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub

3) sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, lub,

3a) nieodpłatną mediację, lub

4) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

KARTUZY - Urząd Miejski w Kartuzach, ul. Gen. Hallera 1, 83-300 Kartuzy (wejście od strony ul. 3 Maja, dla osób mających trudności w poruszaniu się po schodach wejście od strony ul. Hallera). Pokój umiejscowiony jest na parterze obok oddziału Banku PKO, tel. 533 779 548. Godziny otwarcia: od poniedziałku do czwartku w godz. 8-12, piątek w godz.12.30-16.30. Pomocy prawnej w punkcie udziela radca prawny.

ŻUKOWO - Centrum Kultury „Spichlerz” w Żukowie, ul. 3 Maja 9 B, 83-330 Żukowo. Punkt umiejscowiony jest na parterze w sali warsztatowej (dla osób mających trudności w poruszaniu się dostępna jest winda), tel. 697 444 044. Godziny otwarcia:
poniedziałek, czwartek i piątek w godz. 15-19, wtorek i środa w godz. 8-12. Pomocy prawnej w punkcie udzielają radcy prawni.
Punkt prowadzi organizacja pozarządowa - fundacja Instytut Aktywizacji Regionów.

SIERAKOWICE – Dworzec kolejowy przy ul. Piwnej 23, 83-340 Sierakowice. Punkt umiejscowiony jest na pierwszym piętrze (dla osób mających trudności w poruszaniu się dostępna jest winda), tel. 609 180 637. Godziny otwarcia: poniedziałek i środa w godz. 8-12, wtorek w godz. 12.30 – 16.30, czwartek i piątek w godz. 11-15. Pomocy prawnej w punkcie udziela adwokat.

Punkty nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:


Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. W razie potrzeby, obejmuje także sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.

STĘŻYCA – budynek OSP, ul. Królewska 6 (dawna ul. 9 Marca 6), 83-322 Stężyca. Punkt umiejscowiony jest na parterze, poczekalnia do punktu mieści się w wejściu do biblioteki, tel. 533 779 948. Godziny otwarcia: poniedziałek, wtorek, środa i piątek w godzinach 8-12, czwartek w godzinach 13-17. Punkt prowadzi organizacja pozarządowa - Stowarzyszenie OVUM.

CHMIELNO - Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji przy ul. Gryfa Pomorskiego 20, 83-333 Chmielno. Punkt umiejscowiony jest na parterze, tel. 533 773 476. Godziny otwarcia: poniedziałek, wtorek, środa i czwartek w godz. 14-18, piątek w godz. 8-12. Punkt prowadzi organizacja pozarządowa - fundacja Instytut Aktywizacji Regionów.

od 7 lat
Wideo

Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kartuzy.naszemiasto.pl Nasze Miasto