Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszuści naciągają dalej. Mieszkanka powiatu kartuskiego straciła prawie 6 tysięcy złotych!

Lucyna Puzdrowska
Lucyna Puzdrowska
Przez nieuwagę oraz strach przed kradzieżą 39-letnia kobieta straciła blisko 6 tys. zł.
Przez nieuwagę oraz strach przed kradzieżą 39-letnia kobieta straciła blisko 6 tys. zł. Archiwum red.
Każdego tygodnia policjanci odnotowują przypadki o internetowych oszustwach. Oszuści nie próżnują i wymyślają kolejne metody, aby wyłudzić jak największą sumę pieniędzy. W ostatnim czasie najpopularniejszą metodą jest oszustwo BLIK, a także na fałszywego konsultanta banku czy policjanta. Przez nieuwagę oraz strach przed kradzieżą 39-letnia mieszkanka powiatu kartuskiego straciła blisko 6 tys. zł.

Mimo wielu apeli o zachowanie ostrożności przy wykonywanych transakcjach w internecie oraz o to, by nie instalować aplikacji wskazanych telefonicznie przez konsultanta banku, policjanci nadal przyjmują wiele zgłoszeń związanych z oszustwami.

14 marca kartuscy policjanci odnotowali kolejny przypadek oszustwa

Tym razem osoba skontaktowała się telefonicznie z 39-letnią kobietą.

- Mężczyzna podał się za policjanta wydziału kryminalnego - relacjonuje sierż. Aldona Naczk, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kartuzach. - Fałszywy funkcjonariusz wprowadził kobietę w błąd co do zaciągnięcia pożyczki na jej dane oraz poinformował, że za chwilę skontaktuje się z nią konsultant banku, w celu przekazania dalszych instrukcji. Tak jak zapowiedział fałszywy policjant, do 39-latki zadzwonił inny mężczyzna, podający się za konsultanta banku. Oszust również wprowadził w błąd kobietę co do próby zaciągnięcia kredytu na jej dane osobowe. 39-latka przestraszyła się i wykonała wszystko krok po kroku co nakazał "konsultant".

Kobieta zgodnie z instrukcjami oszusta wygenerowała kody BLIK, które przekazała mężczyźnie. W ten sposób 39-latka straciła 5800 zł.

- Pracownicy banków czy policjanci nigdy nie będą dzwonić i prosić o podanie haseł ani wymuszać instalacji jakichkolwiek programów czy podawania kodów BLIK - dodaje sierż. Aldona Naczk. - Nawet jeżeli numer przychodzący jest taki sam jak infolinia waszego banku, rozłączcie się i sami zadzwońcie na numer infolinii. Apelujemy, by nie tracić czujności.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kartuzy.naszemiasto.pl Nasze Miasto