W ZSZiO w Kartuzach prowadzonych było kilka takich projektów. Pod opieką Jolanty Stankowskiej młodzież realizowała zadanie „Głuchoniemi też chcą być zrozumiani”. Były to zajęcia edukacyjne, prowadzone przez Laurę Plichta, Natalię Baran, Wiktorię Bronk i Nikolę Wunsz dla uczniów szkół podstawowych, aby od najmłodszych lat poznawali język migowy i uświadamiały ich z czym mierzą się osoby z utraconym słuchem i problemami z mową.
Nad kolejnymi trzema projektami czuwała Iwona Cyrocka. Pierwszy z nich - „Pomoc jest w nas” - powstał aby pomóc schroniskom przez zbiórkę pieniężną. Młodzież zapobiegała bezdomności zwierząt, zachęcała do adopcji oraz uświadamiała społeczeństwo jak ważna i prosta jest pomoc zwierzętom. Działania prowadziły uczennice Patrycja Kalkowska, Julia Górecka i Alicja Jankowska.
Drugi projekt to „Układamy w głowach, czyli jak nie dać się depresji”, o którym zresztą już pisaliśmy wcześniej. Prowadziły go Zuzanna Breza i Aleksandra Lis. Jego rolą była edukacja o problemach społecznych, m.in. o depresji, a także motywowanie do rozwijania swoich pasji.
- Chciałyśmy pokazać osobom z depresją i innymi zaburzeniami, że nie są z tym sami i są ludzie, którzy mogą im pomóc - mówią uczennice.
Trzeci projekt - „Duże pieniądze” - prowadzili uczniowie Kamil Weiher i Robert Plichta. Skupili się oni, jak sama nazwa wskazuje, na kwestiach przedsiębiorczości, prowadzenia własnej firmy.
- Edukowaliśmy ludzi na temat biznesu i sami spróbowaliśmy czegoś nowego. Teraz wiemy na czym polega prowadzenie własnej działalności, poznaliśmy nowe treści na temat biznesu, reklamy, pieniędzy, czy inspiracje i ciekawe informacje od najbogatszych i najmądrzejszych ludzi na świecie - wspominają uczniowie.
Dobry wynik w rankingu
Dzięki ukończeniu tych projektów młodzież ze Wzgórza zdobyła międzynarodowe certyfikaty zarządzania projektami zgodne ze standardami międzynarodowego Instytutu Project Management Institute.
Liczba i jakość ukończonych zadań przyniosła także szkole wysokie miejsca w rankingu Zwolnionych z Teorii - 9. na Pomorzu i 141. w Polsce (na 277 szkół). Najwyżej uplasowało się tutaj Technikum w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Bartoszycach (woj. warmińsko-mazurskie), z kolei z województwa pomorskiego najlepiej zaprezentowało się III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni (16. miejsce).
Ranking Szkół Zwolnionych z Teorii to forma wyróżniania placówek, w którym wyznacznikiem są tzw. kompetencje miękkie. Krótko mówiąc - to w tych szkołach polski system edukacji jest aktywnie zmieniany na bardziej praktyczny. Sam ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Młodzież przez cały rok szkolny zdobywała praktyczne kompetencje organizując swój własny projekt społeczny.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?