Wycieczka uczniów z ZSP w Sierakowicach. Spotkali żonę Hollywood

red
Ciekawym doświadczeniem było także  przemieszczanie się komunikacją miejską: metrem, tramwajem i autobusami; orientowanie się w dużym mieście, nocleg w Hostelu „Chmielna 5”; spotkania celebrytów znanych z telewizji (jak choćby jedną z żon Hollywood) i kolorowych czasopism oraz wspólne przebywanie ze sobą przez całe dwa dni. mat. szkoły
Jedną z form organizowania pracy dydaktyczno- wychowawczej są wycieczki. Najlepszy wykład nie zastąpi bezpośredniego oglądu i kontaktu z dziełami sztuki, eksponatami muzealnymi, elementami architektury i innymi świadectwami dorobku kulturowego naszych przodków. Właśnie dlatego uczniowie ZSP w Sierakowicach wybrali się do Warszawy!

Wycieczkę do Warszawy zaczęliśmy planować już we wrześniu. Ustaliliśmy, że  połączymy w niej realizację rożnych celów- kulturowych, patriotycznych oraz zawodowych: ekonomicznych. I udało się! W dniach 23-24 marca klasa II TE ZSP w Sierakowicach w pełnym składzie pod opieką wychowawczyni Ewy Szlaga- Ortmann i nauczycielki przedmiotów zawodowych ekonomicznych Lucyny Kuczkowskiej udała się na wycieczkę do Warszawy. - Wyruszyliśmy w czwartek rano z Gdańska pociągiem Pendolino i już o 9:00, zgodnie z planem, zaczęliśmy zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego - mówi wychowawczyni.

„W niepowtarzalny sposób zaprojektowana ekspozycja muzealna oddziałuje obrazem, światłem
i dźwiękiem. Aranżacja wnętrza i wykorzystanie efektów multimedialnych przybliżają powstańczą rzeczywistość. Głównymi elementami wystawy są zdjęcia w wielkich formatach, monitory i komputery. Wytyczona trasa przedstawia chronologię wydarzeń i prowadzi przez poszczególne sale tematyczne.”- to informacje ze strony internetowej Muzeum PW.

A co o tym szczególnym miejscu sądzą uczestnicy wycieczki?

„Spędziliśmy tu kilka godzin, było warto. Zebrałam kartki z kalendarza powstania. Przeszliśmy kanałem przy zgaszonym świetle. Momentami było strasznie.”
Weronika K., kl. II TE
„W Muzeum Powstania Warszawskiego dowiedzieliśmy się wielu strasznych ale ciekawych rzeczy, po których aż przechodziły mnie ciarki. Zostało tam pokazane okrucieństwo wojny.”
Wiktoria G., kl. II TE
„ Najbardziej w Warszawie podobało mi się Muzeum Powstania Warszawskiego. Było to według mnie najciekawsze miejsce, które zwiedzaliśmy w stolicy. Wydaje mi się, że to dzięki przewodnikowi, który nas oprowadzał. Miał on ogromną wiedzę na temat tamtych czasów i wydarzeń. Przekazał nam głębokie i szczere emocje.”
Ola N., kl. II TE
„Warszawa jest miastem o bogatej historii, która warto poznawać i podziwiać. Muzeum PW w tym pomaga.”
Beata M., kl. II TE

Emocje, przeżycia i wiadomości zdobyte podczas pobytu w tym muzeum na długo zostaną w naszej pamięci i pozwolą głębiej i bardziej świadomie przyswajać wiedzę na temat historii II wojny światowej
i budować poczucie patriotyzmu.

Spacer po Starówce pozwolił zobaczyć, jakim pięknym miastem jest stolica i tym bardziej docenić wysiłek Polaków, którzy przyczynili się do jej odbudowy po zniszczeniach wojennych.

Kolejnym punktem na mapie naszej wycieczki była siedziba Giełdy Papierów Wartościowych. Byliśmy tam  umówieni na specjalną lekcję ekonomii. Zostaliśmy oprowadzeni po imponującym budynku, poznaliśmy jego symbolikę, zasady funkcjonowania  i historię Giełdy, obejrzeliśmy prezentację poruszającą następujące zagadnienia: dla kogo jest giełda papierów wartościowych, czym jest inwestycja, jakie są plusy i minusy wirtualnego parkietu, co to jest hossa i jakie zwierzę ją symbolizuje, co to jest bessa i jakie zwierzę ją symbolizuje, czy w czasie hossy wszystkie akcje idą do góry, czy w czasie bessy wszystkie akcje idą w dół, czy indeks jest jeden czy jest ich więcej, jakie trzy rynki można wyróżnić na giełdzie, czym się różni akcja od obligacji, ile trwa sesja na giełdzie.

Wszystkie wymienione zagadnienia zostały zrozumiale i bardzo przystępnie objaśnione przez pracownika Giełdy, który tak prowadził zajęcia, aby uczniowie mogli wykazać się już wcześniej zdobytą wiedzą wpisaną w profil klasy.
Wieczór spędziliśmy kulturalnie- obejrzeliśmy spektakl w Teatrze Rampa na Targówku „Jesus Christ Superstar”.  Ta słynna na całym świecie ponad 45-letnia rock opera  zrobiła na nas ogromne wrażenie. Nowoczesny taniec, przepiękny śpiew, gra świateł, symboliczne elementy dekoracji, dynamiczna akcja- to wszystko sprawiło, że wszyscy daliśmy się oczarować temu przedwielkanocnemu przedstawieniu i jeszcze długo będziemy o nim rozmawiać i myśleć. Dla wielu najpiękniejszy okazał się  song „Gethsemane” w wykonaniu Jakuba Wociala, odtwórcy roli Jezusa i jednocześnie reżysera spektaklu.

Piątek  przywitał nas piękną pogodą, a Muzeum Narodowe od samego rana największymi skarbami dziedzictwa narodowego. Wzięliśmy udział w lekcji muzealnej przeznaczonej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych pt. „Muzealne przeboje”. Wysłuchując krótkich wykładów i  objaśnień pani przewodnik, wypełniając książeczkę z kartami pracy, wędrowaliśmy po wybranych galeriach muzeum i poznawaliśmy najciekawsze zabytki MN. Wielkie wrażenie na wszystkich zrobił obraz Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem”. Wybitne dzieła malarskie znane nam do tej pory z podręcznika do języka polskiego i wiedzy o kulturze były na wyciągniecie ręki, chociaż jak wiadomo eksponatów w muzeum nie wolno dotykać).

Jeszcze spacer po Łazienkach Królewskich, czas na obiad, zakupy w galerii handlowej Złote Tarasy i musieliśmy pożegnać Warszawę. Pełni niezapomnianych wrażeń z małym opóźnieniem powróciliśmy do Gdańska, planując kolejne podróżne.

Ciekawym doświadczeniem było także  przemieszczanie się komunikacją miejską: metrem, tramwajem i autobusami; orientowanie się w dużym mieście, nocleg w Hostelu „Chmielna 5”; spotkania celebrytów znanych z telewizji i kolorowych czasopism oraz wspólne przebywanie ze sobą przez całe dwa dni.
Pragniemy serdecznie podziękować naszym darczyńcom, szczodrym, wspaniałym ludziom, którzy rozumiejąc rolę edukacji, pomogli nam zorganizować wycieczkę do Warszawy i wsparli finansowo nasz projekt. Dzięki ich pomocy wszyscy uczniowie klasy II TE mogli wziąć udział  w tak atrakcyjnym wyjeździe.

Tekst i foto: materiały szkoły

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych