Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wracamy do tematu kartuskiego dworca - mamy odpowiedź PKP SKM Trójmiasto

Lucyna Puzdrowska
Lucyna Puzdrowska
7 września opublikowaliśmy materiał na temat braków na kartuskim dworcu. O zasadach wykorzystywania obiektu do celów komercyjnych wypowiedzieli się wówczas burmistrz Mieczysław Grzegorz Gołuński i wiceburmistrz Sylwia Biankowska. Jednak naszych Czytelników najbardziej nurtowała dostępność, a raczej jej brak - tradycyjnej kasy biletowej na dworcu. Uzyskaliśmy w tej sprawie odpowiedź od PKP SKM Trójmiasto.

- Zacznę od sprostowania ważnej informacji podanej w artykule "Dlaczego kartuski dworzec to tylko poczekalnia?" - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto. - Umowę na prowadzenie kasy na dworcu w Kartuzach wypowiedział prowadzący ją agent, a nie, jak twierdzi we wspomnianym artykule wiceburmistrz Kartuz Sylwia Biankowska, spółka PKP SKM w Trójmieście.

- To właśnie wypowiedzenie umowy przez agenta było powodem jej zamknięcia od 1 maja 2021 roku - kontynuuje rzecznik PKP SKM Trójmiasto. - Nasza spółka była zainteresowana kontynuowaniem działalności tej kasy, dlatego już w czerwcu tego roku ogłosiliśmy przetarg na jej prowadzenie. Kasa miała wznowić działalność 1 lipca.

- Niestety, jedyną ofertę zgłosił... dotychczasowy agent, ale jego oczekiwania dalece przewyższały nasze możliwości finansowe, dlatego przetarg został unieważniony, a kasa zamknięta. Przypominamy, że kasa biletowa jest jednym z wielu kanałów sprzedaży biletów kolejowych - dodaje Tomasz Złotoś.

Bilety można kupić również poprzez:

- stronę internetową bilety.skm.pkp.pl;

- stronę internetową mzkwejherowo.pl (bilety łączone);

- stronę internetową koleo.pl;

- stronę internetową bilkom.pl

- aplikację mobilną Jakdojade;

- aplikację mobilną SkyCash;

- aplikację mobilną Koleo;

- aplikację mobilną Bilkom.

- Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy pasażerowie radzą sobie z zakupem biletu w aplikacji czy przez internet - kontynuuje rzecznik PKP SKM Trójmiasto. - Do ich dyspozycji jest automat biletowy w budynku dworca na stacji Kartuzy. - Jeżeli na stacji lub przystanku nie ma czynnej kasy, bilety można też kupić u kierownika pociągu bez opłaty dodatkowe.

- Warto też przypomnieć, że bilety w Taryfie Pomorskiej ważne są zarówno w pociągach SKM, jak i drugiego pomorskiego przewoźnika - spółki POLREGIO, który także wozi pasażerów z i do Kartuz. Jednak to spółka PKP SKM w Trójmieście ponosi zdecydowaną większość kosztów sprzedaży biletów na pomorskich liniach, utrzymując sieć sprzedaży składającą się z 16 kas biletowych i ponad 50 automatów biletowych.

- Dla porównania drugi pomorski przewoźnik ma jedną kasę ( w Lęborku) i 4 automaty biletowe - dodaje na koniec rzecznik PKP SKM Trójmiasto - kończy swą wypowiedź rzecznik kolei.

Czy te odpowiedzi rozwiązują sprawę i pytania naszych mieszkańców?

Na pewno nie, ponieważ starsi podróżujący wciąż będą mieli problem z zakupem biletów w internecie (najzwyczajniej nie umieją się nim posługiwać), jak również u kierownika pociągu (możliwość poruszania się w jadącym pociągu).

Nie ma się też co dziwić, że Czytelnicy atakują, skoro miał to być dworzec stulecia, inwestycja wychwalana przez media, również przez nas, a teraz okazuje się nie taką znów cudowną, a na poprawę przynajmniej części problemów trzeba czekać jeszcze co najmniej pięć lat.

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kartuzy.naszemiasto.pl Nasze Miasto