- Zacznę od sprostowania ważnej informacji podanej w artykule "Dlaczego kartuski dworzec to tylko poczekalnia?" - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto. - Umowę na prowadzenie kasy na dworcu w Kartuzach wypowiedział prowadzący ją agent, a nie, jak twierdzi we wspomnianym artykule wiceburmistrz Kartuz Sylwia Biankowska, spółka PKP SKM w Trójmieście.
- To właśnie wypowiedzenie umowy przez agenta było powodem jej zamknięcia od 1 maja 2021 roku - kontynuuje rzecznik PKP SKM Trójmiasto. - Nasza spółka była zainteresowana kontynuowaniem działalności tej kasy, dlatego już w czerwcu tego roku ogłosiliśmy przetarg na jej prowadzenie. Kasa miała wznowić działalność 1 lipca.
- Niestety, jedyną ofertę zgłosił... dotychczasowy agent, ale jego oczekiwania dalece przewyższały nasze możliwości finansowe, dlatego przetarg został unieważniony, a kasa zamknięta. Przypominamy, że kasa biletowa jest jednym z wielu kanałów sprzedaży biletów kolejowych - dodaje Tomasz Złotoś.
Bilety można kupić również poprzez:
- stronę internetową bilety.skm.pkp.pl;
- stronę internetową mzkwejherowo.pl (bilety łączone);
- stronę internetową koleo.pl;
- stronę internetową bilkom.pl
- aplikację mobilną Jakdojade;
- aplikację mobilną SkyCash;
- aplikację mobilną Koleo;
- aplikację mobilną Bilkom.
- Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy pasażerowie radzą sobie z zakupem biletu w aplikacji czy przez internet - kontynuuje rzecznik PKP SKM Trójmiasto. - Do ich dyspozycji jest automat biletowy w budynku dworca na stacji Kartuzy. - Jeżeli na stacji lub przystanku nie ma czynnej kasy, bilety można też kupić u kierownika pociągu bez opłaty dodatkowe.
- Warto też przypomnieć, że bilety w Taryfie Pomorskiej ważne są zarówno w pociągach SKM, jak i drugiego pomorskiego przewoźnika - spółki POLREGIO, który także wozi pasażerów z i do Kartuz. Jednak to spółka PKP SKM w Trójmieście ponosi zdecydowaną większość kosztów sprzedaży biletów na pomorskich liniach, utrzymując sieć sprzedaży składającą się z 16 kas biletowych i ponad 50 automatów biletowych.
- Dla porównania drugi pomorski przewoźnik ma jedną kasę ( w Lęborku) i 4 automaty biletowe - dodaje na koniec rzecznik PKP SKM Trójmiasto - kończy swą wypowiedź rzecznik kolei.
Czy te odpowiedzi rozwiązują sprawę i pytania naszych mieszkańców?
Na pewno nie, ponieważ starsi podróżujący wciąż będą mieli problem z zakupem biletów w internecie (najzwyczajniej nie umieją się nim posługiwać), jak również u kierownika pociągu (możliwość poruszania się w jadącym pociągu).
Nie ma się też co dziwić, że Czytelnicy atakują, skoro miał to być dworzec stulecia, inwestycja wychwalana przez media, również przez nas, a teraz okazuje się nie taką znów cudowną, a na poprawę przynajmniej części problemów trzeba czekać jeszcze co najmniej pięć lat.
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?