W dniach 14-22 października uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Kartuzach po raz kolejny włączyli się w akcję „Dwójka koduje 2021”, w ramach Code Week.
- To europejska inicjatywa, w której udział biorą szkoły oraz inne instytucje z ponad 50 krajów całego świata. Jest to akcja, w ramach której świętujemy kreatywność, rozwiązywanie problemów i współpracę poprzez programowanie i inne działania związane z technologią - tłumaczą nauczyciele „Dwójki”.
W akcji brały udział klasy I - VIII, a także dzieci z oddziałów przedszkolnych placówki. 3-latki mierzyły się z grą terenową, w trakcie której miały do wykonania 4 zadania, zawierające elementy programowania. Podczas wykonywania zadań dzieci rozwijały spostrzegawczość oraz logiczne myślenie. 4-latki kodowały wraz z „Misiem Uszatkiem” - kodowały sterując misiem poruszającym się w labiryncie, odkodowywały obrazki oraz rozwiązywały Sudoku. Z kolei 5-latki układały na macie do kodowania sekwencje związane z jesienią i lasem.
Dzieci z zerówek obejrzały film o tym, czym w ogóle jest kodowanie.
- Wspólnie ćwiczyły umiejętność logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, zrealizowały zadania w których musiały według kodu zamalować odpowiednie pola na planszy z których wyszedł miś lub inne zwierzątka. Również na dworze dzieci bawiły się w „Podchody”, w których musiały wykonywać zadania według kodu - dodają nauczyciele.
Na uczniów klas 2 czekały ukryte obrazki do odkodowania, a także dodatkowe wyzwania na zajęciach z informatyki, gry logiczne i podstawy programowania w Scratch. Najstarsi uczestnicy z klas 7 i 8 podczas natomiast doskonalili swoje kompetencje programistyczne: kodowali obrazkowo, tworzyli proste strony internetowe w języku HTML, a także programowali w języku C++. Ponadto uczniowie klas 8 przygotowywali się do konkursu kuratoryjnego z informatyki oraz olimpiady informatycznej.
Drugi raz w akcji
Kartuska „Dwójka” po raz drugi została zakwalifikowana do realizacji projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Młodzi programiści zgromadzeni wokół tego projektu spotkali się na zajęciach 14 października i poznawali tajniki programowania, konstruowali roboty wykorzystując zestawy LEGO Mindstorm.
- Elementy programowania były w tym czasie realizowane nie tylko na typowych zajęciach informatycznych. Uczniowie klas 7 kodowali na muzyce – odszyfrowywali muzyczne obrazki oraz tworzyli muzykę w programie komputerowym Chrome Music Lab, a na zajęciach z plastyki uczniowie odkodowywali postacie z bajek oraz zwierzęta - informuje dyrekcja szkoły.
W akcję Code Week włączyła się także świetlica szkolna - dzieci uczyły się tu podstaw programowania, kodując kolorami.
- Dzięki udziałowi w akcji uczniowie mieli okazję rozwijać logiczne, algorytmiczne myślenie, uczyli się zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, kształtowali umiejętność pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań - podsumowują nauczyciele. - Zajęcia były okazją do twórczego i odpowiedzialnego wprowadzenie dzieci w cyfrowy świat programowania.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?