Na czym polega system e-remiza?
System pomaga m.in. w równoległym alarmowaniu strażaków, gdy pojawi się zagrożenie. Odbywa się ono na trzech poziomach. Pierwszy to internet mobilny na smartfony i tablety - informacje o rodzaju zdarzenia, lokalizacji, opisie, potwierdzenie lub odrzucenie udziału.
Drugi, to połączenie telefoniczne - automatyczne wykonywanie połączeń telefonicznych na telefony tradycyjne. Odebranie połączenia to potwierdzenie udziału. Trzeci, to wiadomości SMS - tekstowa informacja o rodzaju zdarzenia, lokalizacji, opisie.
Ułatwienie kontaktu prezesa jednostki ze strażakami
System ułatwia również kontakt prezesom jednostek ze strażakami w przypadku wystąpienia zagrożenia, a także pomaga w jednoczesnym monitorowaniu kilku zdarzeń. Umożliwia np. sprawdzenie, kto w jakim czasie może stawić się w remizie.
Opłatę za korzystanie z systemu ponosi gmina Żukowo
- Nasze jednostki OSP są niezwykle zaangażowane w niesienie pomocy, zwłaszcza te z Żukowa i Banina, które są jednymi z najaktywniejszych w powiecie, jeśli chodzi o ilość wyjazdów do zgłoszeń - mówi burmistrz Wojciech Kankowski. - Każde wsparcie ich działań jest niezwykle cenne, bo mówimy o ratowaniu życia i mienia mieszkańców. Liczę, że wsparcie w postaci nowego systemu pomoże w jeszcze lepszej organizacji wykonywania zadań ratowniczych przez naszych strażaków.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?