Pierwszy wariant zakłada budowę wiaduktu kolejowego oraz znaczne obniżenie poziomu jezdni ulic Gdańskiej oraz Kościerskiej. Wówczas rondo łączące te ulice znajdowałoby się pod wiaduktem. Drugi wariant zakłada podniesienie poziomu jezdni i budowę ronda na dość znacznej wysokości, co umożliwiłoby poprowadzenie pociągów tunelami.
Zdaniem burmistrza, koncepcja pierwsza - z pociągiem jadącym nad ulicą Gdańską, jest mniej inwazyjna w stosunku do architektury miasta i na tę chwilę zdaje się być bardziej korzystna.
Inwestycja przebudowy, której dotyczą zaprezentowane wizualizacje, jest konieczna ze względu na tworzenie się zatorów na ul. Gdańskiej oraz Kościerskiej, zwłaszcza w godzinach szczytu. Dodatkowo w najbliższej przyszłości ma się zwiększyć częstotliwość ruchu pociągów PKM na trasie Kartuzy-Gdańsk. Gdy zrealizowany zostanie projekt elektryfikacji m.in. tej linii, pociągi mają kursować do Kartuz co 15 minut, a w przyszłości nawet częściej. Taka częstotliwość ruchu pociągów całkowicie sparaliżowałaby ruch samochodowy w obrębie ul. Gdańskiej.
Głównym realizatorem przebudowy skrzyżowania na ul. Gdańskiej ma być PKP PLK w ramach projektu modernizacji linii kolejowych na trasie Bydgoszcz-Gdańsk. W Kartuzach planowana jest pętla kolejowa i to tędy mają kursować wszystkie pociągi z Kościerzyny w kierunku Gdańska. Do tego dochodzi coraz bardziej realne przywrócenie połączeń kolejowych do Sierakowic.
Inwestycja ma szansę realizacji już w 2020 lub 2021 roku.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?