Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od 15 czerwca zmienia się rozkład jazdy PKP

(J.S.)
(J.S.)
Od 15 czerwca wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów PKP i zakończą się uciążliwości związane z rewitalizacją korytarzy kościerskiego i helskiego. Na czas wakacji, czyli od 28 czerwca do 31 sierpnia 2014 pojawi się bezpośrednie połączenie z Kartuz do Gdyni oraz nowość - dodatkowe pociągi Gdynia - Władysławowo oraz Gdynia - Kościerzyna. Po sezonie letnim na trasie z Gdyni do Kościerzyny trwać będą dalsze prace związane z włączeniem trasy do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

15 czerwca skończą się prace na remontowanych liniach PKP na Kaszubach - na liniach regionalnych Gdynia – Władysławowo – Hel oraz Gdynia – Kościerzyna. Od 15 czerwca wejdzie w życie nowy rozkład jazdy PKP i zakończą się uciążliwości związane z przesiadaniem się na autobusy komunikacji zastępczej. Na czas wakacji będzie więcej pociągów z Gdyni do Kościerzyny oraz połączenie Kartuzy - Gdynia.

Po wakacjach korytarz kościerski czekają jeszcze kolejne roboty. Podpisano umowę na drugi etap prac na linii Gdynia – Kościerzyna z liderem konsorcjum Rubau Polska Sp. z o.o.
- Obejmuje ona wykonanie rewitalizacji i modernizacji infrastruktury kolejowej na odcinku jednotorowym o długości około 3,7 km oraz budowę odcinka dwutorowego dla włączenia torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w linię kolejową nr 201 - informuje Ewa Symonowicz - Ginter, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.- Połączenie torowe zostanie ukończone jeszcze w tym roku. Wykonanie połączenia torowego z linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu pociągów oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego – to najważniejsze efekty drugiego etapu rewitalizacji i modernizacji linii nr 201 Gdynia – Kościerzyna.
Drugi etap rewitalizacji pozwoli na czasu przejazdu pociągów o 20 do nawet 30 minut, w zależności od zastosowanego taboru, co będzie możliwe dzięki prędkości sięgającej nawet 120 km/h. Wykonawca przedstawi harmonogram prac II etapu w najbliższym miesiącu. Wartość inwestycji przekracza 106 mln zł brutto. Jej zakończenie planowane jest na wrzesień 2015 r

- Dzięki połączeniu kościerskiego korytarza kolejowego z nowo budowaną linią PKM w aglomeracji trójmiejskiej pojawią się zupełnie nowe możliwości komunikacyjne. Pasażerowie będą mogli podróżować w nowych relacjach z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Gdańsk Osowę oraz trasą z Gdańska Wrzeszcza bezpośrednio do Kościerzyny - mówi Ireneusz Koziura, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Poszerzenie rewitalizacji linii 201 obejmuje również kompleksową przebudowę stacji Gdańsk Osowa i Gdynia Wielki Kack. Pojawią się tam nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W Gdańsku Osowej powstanie tzw. Lokalne Centrum Sterowania Ruchem, z którego możliwe będzie zdalne sterowanie stacją Gdynia Wielki Kack. Wszystkie te prace istotnie poprawić mają przepustowość linii 201 oraz umożliwią skrócenie czasu jazdy o kolejnych kilka minut.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kartuzy.naszemiasto.pl Nasze Miasto