Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wracamy do tematu kartuskiego dworca - mamy odpowiedź PKP SKM Trójmiasto

Lucyna Puzdrowska
Lucyna Puzdrowska
7 września opublikowaliśmy materiał na temat braków na kartuskim dworcu. O zasadach wykorzystywania obiektu do celów komercyjnych wypowiedzieli się wówczas burmistrz Mieczysław Grzegorz Gołuński i wiceburmistrz Sylwia Biankowska. Jednak naszych Czytelników najbardziej nurtowała dostępność, a raczej jej brak - tradycyjnej kasy biletowej na dworcu. Uzyskaliśmy w tej sprawie odpowiedź od PKP SKM Trójmiasto.

- Zacznę od sprostowania ważnej informacji podanej w artykule "Dlaczego kartuski dworzec to tylko poczekalnia?" - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto. - Umowę na prowadzenie kasy na dworcu w Kartuzach wypowiedział prowadzący ją agent, a nie, jak twierdzi we wspomnianym artykule wiceburmistrz Kartuz Sylwia Biankowska, spółka PKP SKM w Trójmieście.

- To właśnie wypowiedzenie umowy przez agenta było powodem jej zamknięcia od 1 maja 2021 roku - kontynuuje rzecznik PKP SKM Trójmiasto. - Nasza spółka była zainteresowana kontynuowaniem działalności tej kasy, dlatego już w czerwcu tego roku ogłosiliśmy przetarg na jej prowadzenie. Kasa miała wznowić działalność 1 lipca.

- Niestety, jedyną ofertę zgłosił... dotychczasowy agent, ale jego oczekiwania dalece przewyższały nasze możliwości finansowe, dlatego przetarg został unieważniony, a kasa zamknięta. Przypominamy, że kasa biletowa jest jednym z wielu kanałów sprzedaży biletów kolejowych - dodaje Tomasz Złotoś.

Bilety można kupić również poprzez:

- stronę internetową bilety.skm.pkp.pl;

- stronę internetową mzkwejherowo.pl (bilety łączone);

- stronę internetową koleo.pl;

- stronę internetową bilkom.pl

- aplikację mobilną Jakdojade;

- aplikację mobilną SkyCash;

- aplikację mobilną Koleo;

- aplikację mobilną Bilkom.

- Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy pasażerowie radzą sobie z zakupem biletu w aplikacji czy przez internet - kontynuuje rzecznik PKP SKM Trójmiasto. - Do ich dyspozycji jest automat biletowy w budynku dworca na stacji Kartuzy. - Jeżeli na stacji lub przystanku nie ma czynnej kasy, bilety można też kupić u kierownika pociągu bez opłaty dodatkowe.

- Warto też przypomnieć, że bilety w Taryfie Pomorskiej ważne są zarówno w pociągach SKM, jak i drugiego pomorskiego przewoźnika - spółki POLREGIO, który także wozi pasażerów z i do Kartuz. Jednak to spółka PKP SKM w Trójmieście ponosi zdecydowaną większość kosztów sprzedaży biletów na pomorskich liniach, utrzymując sieć sprzedaży składającą się z 16 kas biletowych i ponad 50 automatów biletowych.

- Dla porównania drugi pomorski przewoźnik ma jedną kasę ( w Lęborku) i 4 automaty biletowe - dodaje na koniec rzecznik PKP SKM Trójmiasto - kończy swą wypowiedź rzecznik kolei.

Czy te odpowiedzi rozwiązują sprawę i pytania naszych mieszkańców?

Na pewno nie, ponieważ starsi podróżujący wciąż będą mieli problem z zakupem biletów w internecie (najzwyczajniej nie umieją się nim posługiwać), jak również u kierownika pociągu (możliwość poruszania się w jadącym pociągu).

Nie ma się też co dziwić, że Czytelnicy atakują, skoro miał to być dworzec stulecia, inwestycja wychwalana przez media, również przez nas, a teraz okazuje się nie taką znów cudowną, a na poprawę przynajmniej części problemów trzeba czekać jeszcze co najmniej pięć lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kartuzy.naszemiasto.pl Nasze Miasto