- Studium nie jest przepisem prawa miejscowego - jest kierunkiem dla przyszłych projektantów planów miejscowych - wyjaśniała. - Dlatego też musi być na tyle ogólne i elastyczne, by ostateczne decyzje zapadały w planach miejscowych.
Projektantki podkreślały korzystne położenie geograficzne, budowę układu drogowego i planowanych węzłów drogowych w Chwaszczynie, Miszewie, Żukowie - na OMT, bliskość Portu Lotniczego w Gdańsku, planowaną budowę PKM, budowę układu kolejowego poprawiającego dostępność do Trójmiasta i modernizację linii 201 Gdynia-Kościerzyna.
W oparciu o czerwony wariant OMT
Zmiany do studium opracowano uwzględniając wariant IA projektowanej Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta.
- Jeśli nastąpiłaby strategiczna zmiana elementu studium, jakim jest OMT, na przykład na wariant zachodni, to spowodowałoby konieczność wprowadzenia zmiany do uchwalanego obecnie studium - wyjaśnia Maria Czerniak. - Jeśli byłyby to zmiany w obrębie korekt, nie wymagałyby nowego studium. Na pewno pojawią się uwagi i wnioski do studium - te możliwe do akceptacji, zostaną naniesione. Z rozpatrzeniem uwag uporamy się w kwartale, więc albo przed wakacjami, albo tuż po nich projekt studium powinien trafić do radnych.
Strefa negocjacji - obszar między Trójmiastem a OMT
Tu planuje się aktywny, intensywny rozwój osadniczy i gospodarczy, związany z migracją mieszkańców i przedsiębiorców z Trójmiasta, Rozwój tych obszarów nie może odbywać się bez porozumienia między gminą Żukowo a Gdańskiem i Gdynią.
Tu najprężniej rozwija się funkcja mieszkaniowa, są predyspozycje do funkcji usługowej dopełniającej strukturę mieszkaniową oraz produkcyjno-usługowej i magazynowej.
Funkcje dominujące: mieszkalnictwo jednorodzinne, usługi, produkcja, magazyny i składy
Funkcje dopuszczone - mieszkalnictwo wielorodzinne w obrębach Chwaszczyno, Banino i Leźno.
Funkcje wykluczone: produkcja energii z elektrowni wiatrowych.
Strefa tożsamości - obszar na zachód od OMT
Tu rozwój ma się realizować w umiarkowanym stopniu. To czytelny i jednoznaczny wizerunek gminy i miasta Żukowo jako ośrodka historycznie związanego z regionem kaszubskim i hasłem Żukowo - Wrota Kaszub. Jego rozwój wielofunkcyjny, stabilny, ma następować w oparciu o potencjał miejsca i indywidualne predyspozycje obszarów. Dopuszcza się umiarkowany rozwój funkcji osadniczych, usługowych i usługowo-produkcyjnych, mieszkaniowych, turystyczno-rekreacyjnych i rolniczych.
Dominujące jest mieszkalnictwo jednorodzinne za wyjątkiem Żukowskiego Korytarza Inwestycyjnego, produkcja, magazyny i składy w ŻKI i w dopełnieniu - po zachodniej stronie drogi Żukowo-Gdynia oraz potencjalnie w rejonach węzłów w Chwaszczynie, Miszewie, "Glincz" i "Żukowo". Tu wyklucza się mieszkalnictwo wielorodzinne (nie dotyczy miasta Żukowo w granicach administracyjnych).
Obszary przyrodniczo - krajobrazowe
W obu strefach znajdują się tereny cenne krajobrazowo. Dla nich wytyczono kierunek rozwoju funkcji rekreacyjnych, turystycznych i sportowych oraz terenów rolnych, wód i zielenie, w tym lasów i dolesień.
Dopuszczone są tu funkcje rolnictwo, ogrodnictwo, produkcja rolna, budownictwo jednorodzinne, zabudowa zagrodowa, w tym agroturystyka, zabudowa usługowa z zakresu turystyki i rekreacji.
Na tych terenach wyklucza się inne usługi niż dopuszczone i dominujące, wytwarzanie energii elektryczne z wykorzystane energii wiatru. Składy i magazyny, mieszkalnictwo wielorodzinne.
Dla rolnictwa przewidziano południową część gminy.
Tendencje rozwojowe, mimo kreowanego kierunku rolniczego, wskazują na nieunikniony rozwój gospodarczy i osadniczy w obszarach położonych na północ od projektowanej Obwodnicy Żukowa, wokół głównego ośrodka obsługi i węzłów komunikacyjnych
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?