Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polska Agencja Kosmiczna ma swoje logo.Internauci je krytykują i pokazują własne propozycje

Kazimierz Netka
15 tys. złotych kosztowało nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej w Gdańsku. Projekt przygotował prof. Mieczysław Wasilewski, uznany grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego i Srebrnego Medalu na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie.

Polska Agencja Kosmiczna (POLSA; PAK) ma swój symbol rozpoznawczy. Ten wizerunek składa się z figur geometrycznych, które można nazwać idealnymi: z niebieskiego trójkąta równobocznego oraz z dwóch kół: koloru niebieskiego na zewnątrz i biało-czerwonego w środku trójkąta. Obok zestawienia tych znaków jest napis.

- Logo odwołuje się do nazwy agencji, a jednocześnie nawiązuje poprzez luźne skojarzenia do przestrzeni kosmicznej i jej eksploracji – wyjaśnia Urszula Szwed-Strych, główny specjalista ds. kontaktów z mediami Polskiej Agencji Kosmicznej. - Cechuje się prostotą i brakiem dosłowności, wierzymy, że będzie dobrze pełniło rolę informacyjną. Autorem projektu jest profesor Mieczysław Wasilewski – uznany grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego i Srebrnego Medalu na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie.

Decyzję o zaproszeniu profesora Wasilewskiego do stworzenia naszego logo podjęliśmy na podstawie rekomendacji przedstawicieli środowiska artystów plastyków i twórców grafiki użytkowej oraz analizy portfolio wybranych twórców w obszarze identyfikacji wizualnej – dodaje Urszula Szwed-Strych. - Zdecydowaliśmy się zaprosić do współpracy konkretnego twórcę, ponieważ pierwszy otwarty konkurs na projekt logo Agencji nie został rozstrzygnięty.

Koszt wybranego projektu wyniósł 15 000 zł brutto. Pomysł wywołuje wiele dyskusji. Dzięki temu, Polska Agencja Kosmiczna uzyskuje olbrzymi rozgłos. Wiele firm nawet nie śmie marzyć o takiej wspaniałej promocji.

Konkurs na logo Polskiej Agencji Kosmicznej odbył się w ubiegłym roku. Pomysłodawcy nadesłali prawie 400 propozycji. Z tych znaków nie wybrano ani jednego. Na stronie internetowej, w komunikacie z 6 listopada ubiegłego roku, czytamy: Bardzo dziękujemy wszystkim Uczestnikom konkursu za złożenie projektów oraz zainteresowanie Agencją oraz tematyką eksploracji kosmosu. Otrzymaliśmy liczne prace konkursowe, o bardzo zróżnicowanej stylistyce i kolorystyce. Jednak, w wyniku przeprowadzonego konkursu nie wyłoniono Zwycięzcy. Komisja Konkursowa uznała, iż żadna z prac nie spełniła wymogów estetycznych logotypu dla Polskiej Agencji Kosmicznej.

Polska Agencja Kosmiczna z siedzibą w Gdańsku działa od lipca ubiegłego roku w budynku Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polska Agencja Kosmiczna ma swoje logo.Internauci je krytykują i pokazują własne propozycje - Gdańsk Nasze Miasto

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto